Tahrif
(Bu yazıdan önce Tasdik yazısını okumanız önerilir)
Kuran'a Göre Tevrat ve İncil Değişti mi?
Tevrat ve İncil'in metninin değişmediğini iddia ettiğimizde genelde pek çok kişi karşımıza Tevrat ve İncil'in değiştiğini ima ettiği zannına kapıldıkları ayetleri gösterirler. Bu ayetlerde temel olarak beş kelime Tevrat ve İncil'in metninin bozulduğu zannını oluşturmaktadır. Bunlar:
1- Tahrif
2- Tebdil
3- Kitman
4- Lebs
5- Leyy
İnşallah bu yazımızda bu kelimelerin aslında metnin değil mananın tahrifinden bahsettiğine, Kuran'daki Ehl-i Kitaba yönelik eleştirilerin kitaplara yönelik olmadığına vb. hususlara değineceğiz.
Tahrif
Tahrif kelimesi, “yönelmek, meyletmek, sapmak” anlamlarına sahip olan حرف kökünden gelmektedir.
Kuran içerisinde حرف kökünden türeyen kelimeler altı ayette geçmektedir. Ayetlerin dördünde ise Yahudilerin kelimeleri tahrif etmesinden bahsedilmektedir. Bunlar Bakara 75 (2:75), Nisa 46 (4:46), Maide 13 (5:13) ve Maide 41 (5:41) ayetleridir. Peki bu ayetlerdeki Tahrif kelimesi gerçekten metnin değiştiğini mi kastediyor?
Günümüzde çoğu kişi -Araplar dahi- "Tahrif" kelimesinden lafz/nass yani metnin Tahrifi olduğunu anlar. Fakat İslam ve Arapça tarihine baktığımızda bu durumun böyle olmadığını görüyoruz. İslam tarihinde Tahrif konusunda iki temel görüş ön plana çıkmakta, Tahrif Al-Mana (Anlam Değişmesi) ve Tahrif An-Nass (Metnin Değişmesi). Tahrif An-Nass günümüzdeki çoğunluğun kabul gördüğü görüştür ve Tevrat ve İncil'in metninin değiştiğini savunur, -ara görüşleri saymazsak - bunun karşısında olan Tahrif Al-Mana ise pek çok eski müfessir tarafından özellikle ilk dönemlerde savunulmuş, Tevrat ve İncil'in metninin değil manasının değiştiği görüşüdür. Bu yazımızın konusu bu görüşleri kimlerin savunduğu olmadığı için müfessir ve eskiden yaşamış kişilerin bu konu üzerine olan görüşlerine değinmeyeceğiz. Bunun yerine kelimenin anlamına odaklanacağız.
Önemli Arapça sözlüklerinden ikisi olan Râgıb el-İsfahânî'nin "el-Müfredât"ı, İbn Mansur'un "Lisanü'l-Arab"ına baktığımızda "hrf" maddesinde Tahrif için şu anlamların verildiğini görmekteyiz;
"İki şekilde yorumlanması mümkün olan bir sözü bir tarafa çekmek." (Râgıb el-İsfahânî, el-Müfredât, “ḥrf” md.)
“Kelimenin veya sözün anlamını benzer anlamlarla değiştirmek.” (Lisânü’l-ʿArab, “ḥrf” md.).
Elimizdeki en eski Arapça sözlük olan El Ferahidi'nin "Kitab-ül Ayn" sözlüğüne baktığımızda ise hrf maddesinde Kuran'daki Tahrif için şu notun düşüldüğünü görürüz;
Kuran'daki Tahrif, kelimeyi asıl manasından, onun benzerine, değiştirmektir. Yahudilerin Tevrat'ın anlamını benzerliklerle değiştirmesi gibi. Bu yüzden Allah onların yaptıklarını açıkladı: "Kelimeleri mevzilerinden tahrif ediyorlar (yuharrifune'l-kelime an mevadihi)" diyerek.
- Kuran'daki "Kelimeleri mevzilerinden tahrif ediyorlar" cümlesinden kastın kelimelerin metindeki yerleri değil anlamlarının tahrifi olduğu
Tebdil
Kitman
Allah, kendilerine kitap verilenlerden şu yolda misak almıştı: "Onu insanlara mutlaka açık-seçik bildireceksiniz (letubeyyinunnehu), onu saklamayacaksınız (la tektumunehu)." Ama onlar Kitap'ı sırtlarının gerisine attılar, basit bir ücret karşılığı onu sattılar. Ne kötü şey satın alıyorlar!
Lebs
Kuran, Bakara 41-42
İkinci bir nokta da şudur ki; eğer bu ayetler metnin değişmesinden bahsetseydi, Tevrat'ın yine de ellerinde olması gerekirdi çünkü elde olmayan bir şey örtülemez. Nasıl bir gerçeğin kasıtlı olarak örtülmesi için önce o gerçeğin bilinmesi gerekiyorsa burada Hak olarak bahsedilen şey Tevrat ise ellerinde gerçek Tevrat'ın olması gerekmektedir. Ki biz Kuran'a göre Ehl-i Kitabın bir kısmının hakkı bilerek gizlediğini ve bunu bilmeyerek yapmadıklarını bilmekteyiz;
Leyy
Metin Değişimine İşaret Ettiği Düşünülen Diğer Ayetler
Kuran'da Ehl-i Kitap'a Yönelik İthamlar
Tahrifinin Mahiyeti
Kuran'da tahrifin mahiyeti Ehli kitabın insanlara yanlış bilgi vererek, kasıtlı çeviri yanlışı yaparak ve kitapta olmayanı sanki kitaptanmış gibi halka aktararak kitapların anlamını bozmasıdır. Bu bağlamda günümüzde Kuran da tıpkı Tevrat ve İncil gibi tahrif edilmiştir. Üstelik Yahudilere yönelik bu tahrif iddiası sadece Kuran'da değil Tevrat'ta da yer alır;
Bundan böyle, ‘RAB'bin bildirisi’ lafını ağzınıza almayacaksınız. Herkesin sözü kendi bildirisi olacak. Yaşayan Tanrı'nın, Her Şeye Egemen RAB'bin, Tanrımız'ın sözlerini çarpıtıyorsunuz siz.
Tevrat, Yeremya 23:36
0 Yorum