İsa Tekrar Gelecek mi? Evet!
Matta 24:37-39 *Nuh'un günlerinde nasıl olduysa, İnsanoğlu'nun gelişinde de öyle olacak. Nuh'un gemiye bindiği güne dek, tufandan önceki günlerde insanlar yiyip içiyor, evlenip evlendiriliyorlardı. Tufan gelinceye, hepsini süpürüp götürünceye dek başlarına geleceklerden habersizdiler. İnsanoğlu'nun gelişi de öyle olacak.*
Grekçe Metne bakalım gelmek için kullanılan kelime παρουσία parousia kelimesidir bu kelime İncilde Matta 24:3, 1. Korintliler 16:17, 2. Korintliler 7:6-7, Filipililer 1:26, 1. Selanikliler 3:13, 2. Selanikliler 2:9 gibi gibi ayetlerde geçmektedir ve Kutsal Kitabın birçok yerinde geçmektedir şimdi öncelikle şuna bakalım 2. Selanikliler 2:9 *Yasa tanımaz adam, her türlü mucizede, yanıltıcı belirtilerle harikalarda ve mahvolanları aldatan her türlü kötülükte sergilenen Şeytan'ın etkinliğiyle gelecek. Mahvolanlar, gerçeği sevmeye ve böylece kurtulmaya yanaşmadıklarından mahvoluyorlar.*
Şeytanın gelceğindne bahsediyor yani eğer bu kelime Cumhur ve Reşadcılar tarafından hazır bulunmak olarak algılanıyorsa Şeytan ne için hazır bulunuyor? Vahiy kitabında hazır bulunan bir Şeytan görmüyoruz tüm gücünü Deccale -o büyük canavara- veren ve gökte Mikael ile savaşan birini görüyoruz. Bu kelime Gelmek anlamındadır. 1. Korintliler 16:17 *İstefanas, Fortunatus ve Ahaykos'un gelişine sevindim. Yokluğunuzu bana unutturdular.*
Burada İstefanas Cumhurculara göre Hazır bulunduysa Pavlus'un yanında mı yoksa başka bir yerde mi hazır bulundu buna neye göre karar vereceğiz? Matta 24:3 *İsa, Zeytin Dağı'nda otururken öğrencileri yalnız olarak yanına geldiler. “Söyle bize” dediler, “Bu dediklerin ne zaman olacak, senin gelişini ve çağın bitimini gösteren belirti ne olacak?”* Burada Öğrenciler Hazır mı bulundular, hazır bulunmak ne demek hareket etmeden durmak mı demek ama bu ne kadar makul, kesinlikle bir hiç olurdu bu yorum. Buradan da analdığımıza göre Matta 24:37-39 açık bir şekilde İsa'nın geri geleceğinden bahsetmektedir.
Matta 24:44 *Bunun için siz de hazır olun! Çünkü İnsanoğlu beklemediğiniz saatte gelecektir.* Bu ayette ise ἔρχεται erchetai kelimesi geçmektedir bu kelime İncilde Elçilerin İşleri 18:21'de geçmektedir *Ama onlara veda ederken, “Tanrı dilerse yanınıza yine döneceğim” dedi. Sonra Efes'ten denize açıldı.* Elçilerin İşleri 28:14'de de geçmektedir *days; and thus we came to Rome.* Olarak geçmektedir. Kelime Bible Hub'a göre sadece To come, go. anlamlarına gelmektedir İsa bu ayette açık bir şekilde geleceğinden bahsetmektedir hazır bulunacağım gibi aptalca bir şey dememektedir. Luka 21:27'de İsa Şunları demektedir: *O zaman İnsanoğlu'nun bulut içinde büyük güç ve görkemle geldiğini görecekler.*
Ve yine aynı kelime olan ἐρχόμενον kullanılmıştır ayette. 1. Selanikliler 4:16-17'de Şunlar yazmaktadır: *Rab'bin kendisi, bir emir çağrısıyla, başmeleğin seslenmesiyle, Tanrı'nın borazanıyla gökten inecek. Önce Mesih'e ait ölüler dirilecek. Sonra biz yaşamakta olanlar, hayatta olanlar, onlarla birlikte Rab'bi havada karşılamak üzere bulutlar içinde alınıp götürüleceğiz. Böylece sonsuza dek Rab'le birlikte olacağız.*
katabēsetai kelimesinin geçtiği bu ayet İsa'nın gökten İneceğini söylemektedir, ve bu kelime İncil'de Matta 3:16, Matta 7:25, Matta 7:27, Matta 8:1, Matta 11:23, Luka 10:30, Luka 17:31, Yuhanna 6:58, Elçilerin İşleri 7:15'de geçmektedir ve daha birçok ayette geçmektedir, ve bu katabēsetai kelimesi Bible Hub'a göre *To go down, come down, either from the sky or from higher land, descend.* anlamlarına gelmektedir. Yere inmek gelmek anlamlarına sahiptir ve Kelimenin geçtiği her ayet bu anlamlara göre çevrilmiştir hazır bulunmak vesaire değil. Vahiy 1:7 *İşte bulutlarla geliyor!
Her göz O'nu görecek,
O'nun bedenini deşmiş olanlar bile.
O'nun için dövünecek yeryüzünün bütün halkları.
Evet, böyle olacak! Amin.* Burada da yine erchetai kelimesi geçmektedir bu kelimenin anlamını açıkladık Gelmek demektir başka analam gelmez.
İbraniler 9:27-28 *İnsanın bir kez ölmesi, sonra da yargılanması kaçınılmaz olduğu gibi, Mesih de birçoklarının günahlarını yüklenmek için bir kez kurban edildi. İkinci kez, günah yüklenmek için değil, kurtuluş getirmek için kendisini bekleyenlere görünecektir.* Bu Ayette Grekçe'de He will appear anlamına gelen ophthēsetai kelimesi geçmektedir ve Metin boyunca Matta 2:11, Matta 3:7, Matta 3:16, Matta 4:16, Markos 5:16 gibi ayetler de görecekler görünecek gibi anlamlar verilmiştir, hazır bulunacak denmemiştir.
Burada şöyle bir mantık hatası ortaya çıkıyor Gelmeyecek ama sadece hazır bulunacak İsa Mesih nasıl kurtuluş getirecek? Bu soru doğru bir sorudur çünkü hazır bulunduğu halde gelmeyip kurtuluş getiremez!
Yuhanna 14:1-3 *“Yüreğiniz sıkılmasın. Tanrı'ya iman edin, bana da iman edin. Babam'ın evinde kalacak çok yer var. Öyle olmasa size söylerdim. Çünkü size yer hazırlamaya gidiyorum. Gider ve size yer hazırlarsam, siz de benim bulunduğum yerde olasınız diye yine gelip sizi yanıma alacağım.* Burada yine erchomai kelimesi geçmektedir ve bu kelime yukarıda açıkladığım gibi sadece gelmek manasına gelmektedir bir başka manası yoktur, Elçilerin İşleri 18:21 *Ama onlara veda ederken, “Tanrı dilerse yanınıza yine döneceğim” dedi. Sonra Efes'ten denize açıldı.*
Kelimenin bu formunda kullanılan tek ayet budur Eğer ki bu kelimede Hazır bulunmak anlamına geliyorsa -keza gelmemektedir- Yine ve tekrar kelimelerini kullanması çok önemli Pavlus'un tekrar aynı şekilde yanlarında hazır bulunacağım demektedir ve bunun olabilmesi için tekrar yanlarına GİTMESİ gerekiyor! Vahiy 22:7 *“İşte tez geliyorum! Bu kitaptaki peygamberlik sözlerine uyana ne mutlu!”* İsa Mesih İşte tez geliyorum diyor ve erchomai kelimesini kullanıyor bu kelimenin ne anlama geldiğini açıkladık, şimdi mantıksal soruna gelelim, İsa nasıl tez hazır bulunabilir? Bulunamaz tez hızlı demek zaten tez hazır bulunuyorum demek komedidir! İsa Mesih'in ikinci gelişi işte bu kadar Açıktır!
Vahiy 22:20 *Bunlara tanıklık eden, “Evet, tez geliyorum!” diyor. Amin! Gel, ya Rab İsa!* Burada da erchomai kelimesi geçmektedir bu kelime İsa Mesih'in ikinci gelişini anlatan ayetlerin birçoğunda geçmektedir ve Sadece gelmek anlamına sahiptir! Amin Gel Ya Rab İsa! Vahiy 14:4 *Kendilerini kadınlarla lekelememiş olanlar bunlardır. Pak kişilerdir. Kuzu nereye giderse ardısıra giderler. Tanrı'ya ve Kuzu'ya ait olacakların ilk bölümü olmak üzere insanlar arasından satın alınmışlardır.* Gayet açık bir ayet Şehitler İsa nereye giderse onu takip etmektedir o nereye hazır bulunursa onlarda ardısıra hazır bulunurdu demiyor metin burada hypagē kelimesi geçmektedir ve bu kelime İncil'de Matta 4:10, Matta 5:24, Matta 5:41, Matta 8:4, Matta 8:13, Matta 9:6, Matta 27:65, Markos 6:33 ve daha birçok yerde geçmektedir sadece gitmek anlamları verilmiştir hazır bulunmak anlamı yoktur bu kelimenin!
Luka 18:8 *Size şunu söyleyeyim, onların hakkını tez alacaktır. Ama İnsanoğlu geldiği zaman acaba yeryüzünde iman bulacak mı?”* Burada grekçe de geçen kelime elthon kelimesidir gelmek anlamında bu kelime kullanılmıştır ve yine aynı İncil metninin kendi içerisinde bu kelimeyi görüyoruz mesela Matta 20:28 *Nitekim İnsanoğlu, hizmet edilmeye değil, hizmet etmeye ve canını birçokları için fidye olarak vermeye geldi.”* burada da elthon kelimesi geçmektedir geldi kelimesinin grekçe karşılığı bu ayette elthondur ve iki yerde de elthon geçiyor birinde hazır bulunmak birinde gelmek anlamına gelemez çünkü aynı kelime her ikisi de.
0 Yorum