Rab'bin Meleği İsa Mı?

15.11.24

 Giriş

Bu yazıda Tevrat ve İncil'de gördüğümüz Rab'bin Meleğinin İsa olup olmadığını ele alacağız ve neden öyle olamayacağını anlatacağız.

Tevrat'ta Rabbin Meleği

Tevrata baktığımız zaman Rab'bin Meleği birçok yerde karşımıza çıkıyor ve Rab'bin Meleği direkt Tanrı'nın bizzata ağızından konuşuyor buna örnek olarak birkaç ayet verelim.

RAB'bin meleği Hacer'i çölde bir pınarın, Şur yolundaki pınarın başında buldu. Ona, “Saray'ın cariyesi Hacer, nereden gelip nereye gidiyorsun?” diye sordu.
Hacer, “Hanımım Saray'dan kaçıyorum” diye yanıtladı.
RAB'bin meleği, “Hanımına dön ve ona boyun eğ” dedi, “Senin soyunu öyle çoğaltacağım ki, kimse sayamayacak.
Yaratılış 16:7-10 
 
Ayetin devamında Hacer şöyle demektedir:

Hacer, “Beni gören Tanrı'yı gerçekten gördüm mü?” diyerek kendisiyle konuşan RAB'be “El-Roi[c]” adını verdi. Yaratılış 16:13

Hacer Rab'bin Meleğini Tanrı olarak adlandırmaktadır ve Teslisciler buradaki Rab'bin Meleğini İsa'nın Meryem'den doğmadan önceki hali olarak yorumlar.

Ancak bu tamamen bir safsatadır buraya geleceğiz.

Onu boğazlamak için uzanıp bıçağı aldı. Ama RAB'bin meleği göklerden, “İbrahim, İbrahim!” diye seslendi.
İbrahim, “İşte buradayım!” diye karşılık verdi.
Melek, “Çocuğa dokunma” dedi, “Ona hiçbir şey yapma. Şimdi Tanrı'dan korktuğunu anladım, biricik oğlunu benden esirgemedin.” 
Yaratılış 22:10-12 
 
Burada Rab'bin Meleği sanki Tanrıymış gibi konuşuyor Çünkü Tanrı'nın zatını temsil ediyor buraya geleceğiz.

RAB'bin meleği bir çalıdan yükselen alevlerin içinde ona göründü. Musa baktı, çalı yanıyor, ama tükenmiyor.“Çok garip” diye düşündü, “Gidip bir bakayım, çalı neden tükenmiyor!” RAB Tanrı Musa'nın yaklaştığını görünce, çalının içinden, “Musa, Musa!” diye seslendi. Musa, “Buyur!” diye yanıtladı. Tanrı, “Fazla yaklaşma” dedi, “Çarıklarını çıkar. Çünkü bastığın yer kutsal topraktır. Ben babanın Tanrısı, İbrahim'in Tanrısı, İshak'ın Tanrısı ve Yakup'un Tanrısı'yım.” Musa yüzünü kapadı, çünkü Tanrı'ya bakmaya korkuyordu. Mısırdan Çıkış 3:2-6
 
Rab'bin meleğinin ne derece üstten konuştuğunun daha da farkına varmışızdır İnşallah, Ben Baba'nın ve Atalarının Tanrısıyım diyor Rab'bin meleği.

Peki şimdi gelelim Rab'bin meleği neden Tanrı'nın kendisi olamaz? Bunun temel sebeplerinden birisi şu ayetlerdir.

Gidyon, gördüğü kişinin RAB'bin meleği olduğunu anlayınca, "Eyvah, Egemen RAB! Meleğinin yüzünü gördüm" dedi. Hakimler 6:22 
 
Öncelikle burada Gidyon Rab'bin meleğinin direk suretini görmektedir ancak eğer Rab'bin Meleği Tanrı'nın zatı ise haşa! Bu imkansızdır çünkü Tanrı şöyle demektedir:
 
Ancak, yüzümü görmene izin veremem. Çünkü yüzümü gören yaşayamaz." Mısırdan Çıkış 33:20
 
Burada geçen iki İbranice ifade aynıdır kelime pā·nîm diye geçer ve bu iki ayette de aynı ifade geçer.

Yani bu kısa mantıkla bile Rab'bin Meleği, Tanrımız Yahwe'nin kendisi olamaz!
 
Melek Yeruşalim'i yok etmek için elini uzatınca, RAB(Yahwe) göndereceği yıkımdan vazgeçti. Halkı yok eden meleğe, “Yeter artık! Elini çek” dedi. RAB'bin(Yahwe'nin) meleği Yevuslu Aravna'nın harman yerinde duruyordu.
2. Samuel 24:16

Burada Yahwe ve Rab'bin Meleği arasında çok büyük bir ayrm görülmektedir bir kere Tanrımız Meleğine Buyruk vermektedir ve bu Buyruğa uymaktadır Melek Tanrı'nın Meleği Tanrı'dan emir alan birisi yani onun kendisi değil Onun Zatını Temsil eden bir Kuldur!

Ona dikkat edin, sözünü dinleyin, başkaldırmayın. Çünkü beni temsil ettiği için başkaldırınızı bağışlamaz. Mısırdan Çıkış 23:21
 
Tanrı kendi Meleği için beni temsil ediyor demektedir aslında bu yanlış bir çeviri nedeni ise Tanrı Burada beni temsil ediyor demek Benim adım ondadır der! Bu iki ifade arasında fark yok aslında Tanrı kendi Resullerine zaten Kendi adını verebiliyor en önemlisi ise Rab'bin Meleğinin burada yine Yahwe Tanrı'dan ayrı tutulmasıdır ve Tanrı'nın adını alan bir Resul olmasıdır.
 
Tanrı'nın adını taşıması onu Tanrı yapmaz bu büyük bir safsata olur çünkü Yuhanna 10:35'de Tanrı şöyle der:
 
Tanrı, kendilerine sözünü gönderdiği kimseleri ilahlar diye adlandırır. Kutsal Yazı da geçerliliğini yitirmez. Yuhanna 10:35  
 
Tanrı kendi gönderdiği Resullerine kendi adını verebilir ve bunda çok Tanrıcılık yoktur Tanrı'nın zatının temsil edilmesi vardır.
 
Bunun üzerine RAB'bin meleği, "Ey Her Şeye Egemen RAB, yetmiş yıldır öfkelendiğin Yeruşalim'den ve Yahuda kentlerinden sevecenliğini ne zamana dek esirgeyeceksin?" dedi. Zekeriya 1:12
 
Tanrı'nın Meleği eğer Tanrı'nın kendisi ise nasıl Kendisine yalvarabilir bu tamamen zırvalıktan ibarettir bunu iddia edebilmek için ya kör yada ahlaksız olmak gerekiyor!

Ayrı olarak sadece Tek bir Rab'bin Meleği olduğunu size yutturmaya çalışırlar ancak bu ikiyüzlülüktür ve gerçek değildir neden hemen bakalım!

Yakup yoluna devam ederken, Tanrı'nın melekleriyle karşılaştı. Onları görünce, “Tanrı'nın ordugahı bu” diyerek oraya Mahanayim adını verdi. Yaratılış 32:1-2
 
Yakub Tanrı'nın Meleklerini görüyor yani bu da bize sadece bir tane Tanrı'nın meleği olmadığı sonucuna vardırıyor!

İncil'de Rab'bin Meleği
Başlık sizi şaşırttı değil mi? Ne demek İncil'de Rab'bin Meleği? Teslisciler sizi kandırmak için Rab'bin Meleği İsa doğduktan sonra bir daha asla görülmedi derler ve sizi buna inandırırlar.

Ancak durum öyle değil hep beraber bakalım.

Yusuf uyanınca Rab'bin meleğinin buyruğuna uydu ve Meryem'i eş olarak yanına aldı. Matta 1:24
 
Yıldızbilimciler gittikten sonra Rab'bin bir(?) meleği Yusuf'a rüyada görünerek, "Kalk!" dedi, "Çocukla annesini al, Mısır'a kaç. Ben sana haber verinceye dek orada kal. Çünkü Hirodes öldürmek için çocuğu aratacak." Matta 2:13
 
Buna benzer ayetler sıralamaya devam edeceğiz ancak bir yere değinelim Teslisci Hristiyanlar Matta 2:13 ve İncil'deki diğer Rab'bin Meleği ayetlerinin ortasına bir lafzı eklemeye çalışacaklardır çevirilerde ancak bu bir aldatmacadır çünkü metinde bir ifadesi geçmez dümdüz Rab'bin Meleği lafzı geçer.
 
angelos kyriou lafzının geçtiği başka ayetlere bakalım.
 
Ansızın büyük bir deprem oldu. Rab'bin bir meleği gökten indi ve mezara gidip taşı bir yana yuvarlayarak üzerine oturdu. Matta 28:2
 
Şimdi daha çarpıcı kısmına geliyoruz İncil bize Rab'bin Meleğinin Cebrail olduğunu açıklıyor!

Bu sırada, Rab'bin bir meleği buhur sunağının sağında durup Zekeriya'ya göründü. 12Zekeriya onu görünce şaşırdı, korkuya kapıldı. Luka 1:11
 
Burada Rab'bin Meleği Zekeriya'nın yanına gelir ve 19. ayette kim olduğunu açıklar!

Melek ona şöyle karşılık verdi: “Ben Tanrı'nın huzurunda duran Cebrail'im. Seninle konuşmak ve bu müjdeyi sana bildirmek için gönderildim. Luka 1:19 
 
Eğer Rab'bin Meleği tek bir kişi ise o Cebrail'den başkası değildir!
 
Bu arada Rab'bin bir meleği Filipus'a şöyle seslendi: "Kalk, güneye doğru, Yeruşalim'den Gazze'ye inen yola, çöl yoluna git." Elçilerin İşleri 8:26
Sonuç
Rab'bin Meleğinin sanki Tanrıymış gibi konuşması onun Tanrı'nın zatını temsil ettiğini bize açıklar Rab'bin Meleği ağızından hem sadece Tanrı'nın sözlerini çıkarır hem de Zekeriya'da gördüğümüz gibi kendi sözlerini de çıkarabilir! Tanrı'nın meleği aynı bir Kralın ulağı gibidir Ulak Kralın söylediğinden gayri bir şey diyemez ve onun ağızından konuşur Rab'bin Meleğide Her şeyin Kralı olan Tanrı'nın ulağı habercisidir.
 
 
 


 
 
 

0 Yorum